Alle priser inkl. MVA

Rett og slett best

Høyteknologi utgjør forskjellen.
Historisk har ytelseskoblinger vært et kompromiss. Mens de forbedrer hold- eller klemtrykket, øker produsentene nesten alltid pedaltrykket til et ubehagelig punkt, spesielt for stopp-og-gå-trafikk.

I tillegg til kjørbarhetsproblemer, kan ekstra pedaltrykk påvirke lagerkoblingen og forårsake for tidlig slitasje av trykkplater, noe som kan føre til uriktige girskift, ødelagte koblingsdeler og til og med motorskader.

I dag, takket være Clutch Masters, betyr ikke nødvendigvis økt holdepress nødvendigvis økt pedaltrykk og problemene som kan følge det.
Ved å konstruere giret eller hjelpepunktet til skyvelageret gjennom Hi-spakmomentteknikken har Clutch Masters økt spenningskraften, ofte uten å endre pedaltrykket.

For høyt pedaltrykk, som det finnes i mange av dagens tradisjonelle ytelseskoblinger, legger et usikkert trykk på det følsomme trykklageret for veivakselen som finnes i de fleste av dagens sports-kompaktbiler. Bruk av unødvendig belastning på trykklageret fører til at lageret svikter for tidlig eller svikter fullstendig - denne feilen kan føre til katastrofale interne motorskader.

En kobling, enkelt sagt, er en friksjonsenhet som kobler fra og kobler motoren fra girkassen for å gjøre det mulig å bevege seg fra bevegelig til bevegelig ved hjelp av girskift. For gateapplikasjoner er en jevn kraftoverføring viktig, mens du fremdeles kan overføre all motorkraft til girkassen. Når kravene til koblinger blir større - f.eks. gateytende eller racerbiler med høy ytelse - en koblingsretensjon og spenningskapasitet må også økes. Det er her Clutch Masters innovative teknologi kommer inn.

Sortere etter
Bilde av BMW 325I E46 - Sportsclutch

BMW 325I E46 - Sportsclutch

Racerclutch som holder opptil 600% over originalclutchen.
Fra kr 22 923,28 (NOK)
Bilde av Nissan Skyline RB25DET

Nissan Skyline RB25DET

Racerclutch som holder opptil 400% over original clutch. Til Nissan Skyline RB25DET.
Fra kr 7 351,64 (NOK)
Bilde av Nissan 240SX 2.4L

Nissan 240SX 2.4L

Racer clutch som holder opptil 400% over original clutch.
Fra kr 7 027,84 (NOK)
Bilde av Audi A4 1.8T B5

Audi A4 1.8T B5

Racerclutch som holder opptil 170% over den opprinnelige clutchen.
Fra kr 11 472,68 (NOK)
Bilde av VW Golf VR6 - 2.8L - Racerclutch

VW Golf VR6 - 2.8L - Racerclutch

Sportsclutch som holder opp til 600% over originalclucth.
Fra kr 22 923,28 (NOK)
Bilde av CA18DET kobling - Clutch Masters

CA18DET kobling - Clutch Masters

Denne kobling fra Clutch Masters passer til en Nissan 200SX CA18DET
kr 7 359,00 (NOK)
Bilde av VW 1.8T MK4 5 gir

VW 1.8T MK4 5 gir

Racerclutch som holder opptil 400% over originalclutchen. For VW 1.8T MK4 5 gir.
Fra kr 12 502,94 (NOK)
Bilde av Audi A4 B6 3.0L 02-05 / Audi A4 B7 2.0L 05-08 - Clutch Masters

Audi A4 B6 3.0L 02-05 / Audi A4 B7 2.0L 05-08 - Clutch Masters

FX250 koblingssæt fra Clutch Masters.
kr 9 559,34 (NOK)
Bilde av Audi A4 1.8T / Audi A4 Quattro 1.8T / VW Passat 1.8T FX100 clutch kit

Audi A4 1.8T / Audi A4 Quattro 1.8T / VW Passat 1.8T FX100 clutch kit

Dette koblingssæt fra Clutch Masters passer på Audi A4 og VW Passat med 1.8T motor.
kr 8 087,54 (NOK)
Bilde av Audi A4 1.8T / Audi A4 Quattro 1.8T / VW Passat 1.8T FX300 clutch kit

Audi A4 1.8T / Audi A4 Quattro 1.8T / VW Passat 1.8T FX300 clutch kit

Dette koblingssæt fra Clutch Masters passer på Audi A4 og VW Passat med 1.8T motor.
kr 8 823,44 (NOK)
Bilde av Audi A4 1.8T / Audi A4 Quattro 1.8T / VW Passat 1.8T FX400 clutch kit

Audi A4 1.8T / Audi A4 Quattro 1.8T / VW Passat 1.8T FX400 clutch kit

Dette koblingssæt fra Clutch Masters passer på Audi A4 og VW Passat med 1.8T motor.
kr 8 087,54 (NOK)
Bilde av VW Jetta 1.8T 00-05 / VW GTI 1.8T 00-06 - Clutch Masters

VW Jetta 1.8T 00-05 / VW GTI 1.8T 00-06 - Clutch Masters

Denne kobling er inklusiv svinghjul af stål.
kr 10 295,24 (NOK)