Søk
var returnUrl = webHelper.GetRawUrl(Context.Request);
All Categories
    Menu Close

    Driveline

    Svinghjul, Racer clutch & sportsclutch


    Svinghjul og kobling har funksjonen til å overføre motorens kraft fra veivaksel/svinghjul til clutchplaten som er tilkoblingen til girkassen via den høye giraksel. På svinghjulet er en startring utstyrt med "tenner" som stjernemotoren går i inngrep når man starter motoren. Svinghjulet avleder også en viss mengde varme mellom inn- og utkobling. Kjøring du f.eks. drift, må mye varme avledes. Jo tyngre svinghjul du har, jo mer stabilt er motoren tomgang og jo lettere er det å starte. Men hvis du får et lett svinghjul i motoren, kan det være vanskelig å starte bilen, da det ikke er masse for å holde motorens omdreininger. Du får imidlertid mer fart og mer kraft, da motoren ikke må trekke svinghjulet opp i fart.

    Clutchplaten er den som er koblet til girkassen gjennom den høye giraksel. Det er fastkjørt mellom svinghjulet og trykkfoten. Trykkfoten er den som aktiveres av clutchpedalen, og når den aktiveres, blir det lettere å trykke og gir plass til at clutchplaten ikke følger med svinghjulet og trykkfoten rundt. - Dermed frakobling og du står stille eller kan skifte gir.

    En sport/racer clutch plate kan være belagt med organisk materiale blandet med sintret metall eller rent sintmetall. Rent sintemetall gir deg en hard tilkobling (ON / OFF). Men kan holde mer kraft. Kraften som kan føres gjennom systemet, er en blanding av diameteren på clutchskiven, trykket på trykkfoten og typen av belegg.

    Det som forårsaker at en clutch glir, er dreiemomentet som er påført fra motoren. Dreiemomentet er et tegn på for mye motor dreiing/pressing. Det er en forskjell i hvor mye en originalkobling kan håndtere, noen kan håndtere svært lite, andre en kraftig økning. Spør andre som har stilt inn din spesielle type motor.

    En multi-plate clutch er også et alternativ, men disse er svært kostbare. De ligger ofte rundt 10.000 +
    Nedenfor finner du noen av koblingene vi selger. Vi kan tilby racer clutcher for nesten alle bilmerker og modeller. Du er sikker på å få en clutch i høyeste kvalitet når du kjøper på Qualitec.no

    Ofte kan du velge mellom en zintermetallclutch eller en organisk clutch med zintermetall i. Den mest effektive racing clutch er en zintermetall clutch, men det tar også "hard" av, og du kan ikke koble "mykt" til. Derfor er en organisk clutch mer mild. Hvis du ikke finner en for din modell, kan du alltid kontakte oss og vi vil hjelpe deg med å finne en.

    Sorter etter

    ON / OFF-ventil med M10x1 til for eksempel bremserør - Sølv

    1.00207.06051
    Brukes ofte til direkte montering av bremserør.
    kr 567,58 (NOK) eksl mva

    Topphengt pedalboks - Billett

    1.00160.03-MP-PDA06
    Pedalboks med bremsesylinder og hovedsylinder for clutch.
    kr 4.887,50 (NOK) eksl mva

    WV G60 svinghjul - boltsett M10x1x19.5

    1.00205.11011
    Inkluderer 6 skruer
    kr 245,95 (NOK) eksl mva kr 204,96 (NOK) eksl mva

    ADJUSTABLE SHORT SHIFTER V3 - All BMW gearboxes - GETRAG/ZF

    1.00143.05-0158
    Shortshifter for BMW
    kr 1.317,73 (NOK) eksl mva

    E30/E36 output shaft adapter

    1.00163.02-0061
    Et sæt.
    kr 3.090,16 (NOK) eksl mva

    Justerbare tårnlagre E46

    1.00127.05-E46
    BMW E46
    kr 1.570,31 (NOK) eksl mva

    BMW short shifter

    1.00148.02-0049
    BMW girkasser / ZF
    kr 1.576,61 (NOK) eksl mva kr 1.387,42 (NOK) eksl mva

    Camber arms i bag til BMW E36/E46/Z4

    1.00127.02-0029
    Selges som et sett - 2 stk.
    kr 1.655,44 (NOK) eksl mva

    E36 Twin brake caliper adapter

    1.00127.04012
    kr 466,68 (NOK) eksl mva

    Kobberfett 500ml spray

    1.00110.03021
    500ml kobberfett spray
    kr 157,66 (NOK) eksl mva kr 78,83 (NOK) eksl mva

    Utløserlager - Sachs performance- 3182 654 150

    1.00159.02-3182 654 150
    Utløserlager fra Sachs som passer på eks. TFSI,
    kr 819,84 (NOK) eksl mva

    E46 Twin brake caliper adapter

    1.00127.04013
    kr 536,05 (NOK) eksl mva

    BMW short shifter V2

    1.00151.03011
    BMW girkasser / ZF
    kr 2.346,59 (NOK) eksl mva

    Lock nut 3/4" -16

    VS77
    Left
    kr 27,81 (NOK) eksl mva

    Rod end male M10x1,25 - Right

    kr 295,14 (NOK) eksl mva

    Rod end male M10x1,25- Left

    kr 295,14 (NOK) eksl mva

    HYDRAULIC HANDBRAKE „SUPER PRO”

    UDST-0160
    High quality handbreak for motorsport
    kr 4.231,31 (NOK) eksl mva

    Sway bar link BMW E46

    1.00155.04-0166
    Made of steel
    kr 827,72 (NOK) eksl mva

    BMW M30 pressfot - [883082.999765]

    Pressfot - Dette passer med vårt RDH lettmetallhjul
    kr 4.143,34 (NOK) eksl mva

    Bremse fordelingsventil / Bremsetrykkregulator

    Bremsefordelingsventil for å kontrollere trykket til bakbremsene.
    kr 472,98 (NOK) eksl mva
    Filters Close