Søk
var returnUrl = webHelper.GetRawUrl(Context.Request);
All Categories
    Menu Close

    Driveline

    Svinghjul, Racer clutch & sportsclutch


    Svinghjul og kobling har funksjonen til å overføre motorens kraft fra veivaksel/svinghjul til clutchplaten som er tilkoblingen til girkassen via den høye giraksel. På svinghjulet er en startring utstyrt med "tenner" som stjernemotoren går i inngrep når man starter motoren. Svinghjulet avleder også en viss mengde varme mellom inn- og utkobling. Kjøring du f.eks. drift, må mye varme avledes. Jo tyngre svinghjul du har, jo mer stabilt er motoren tomgang og jo lettere er det å starte. Men hvis du får et lett svinghjul i motoren, kan det være vanskelig å starte bilen, da det ikke er masse for å holde motorens omdreininger. Du får imidlertid mer fart og mer kraft, da motoren ikke må trekke svinghjulet opp i fart.

    Clutchplaten er den som er koblet til girkassen gjennom den høye giraksel. Det er fastkjørt mellom svinghjulet og trykkfoten. Trykkfoten er den som aktiveres av clutchpedalen, og når den aktiveres, blir det lettere å trykke og gir plass til at clutchplaten ikke følger med svinghjulet og trykkfoten rundt. - Dermed frakobling og du står stille eller kan skifte gir.

    En sport/racer clutch plate kan være belagt med organisk materiale blandet med sintret metall eller rent sintmetall. Rent sintemetall gir deg en hard tilkobling (ON / OFF). Men kan holde mer kraft. Kraften som kan føres gjennom systemet, er en blanding av diameteren på clutchskiven, trykket på trykkfoten og typen av belegg.

    Det som forårsaker at en clutch glir, er dreiemomentet som er påført fra motoren. Dreiemomentet er et tegn på for mye motor dreiing/pressing. Det er en forskjell i hvor mye en originalkobling kan håndtere, noen kan håndtere svært lite, andre en kraftig økning. Spør andre som har stilt inn din spesielle type motor.

    En multi-plate clutch er også et alternativ, men disse er svært kostbare. De ligger ofte rundt 10.000 +
    Nedenfor finner du noen av koblingene vi selger. Vi kan tilby racer clutcher for nesten alle bilmerker og modeller. Du er sikker på å få en clutch i høyeste kvalitet når du kjøper på Qualitec.no

    Ofte kan du velge mellom en zintermetallclutch eller en organisk clutch med zintermetall i. Den mest effektive racing clutch er en zintermetall clutch, men det tar også "hard" av, og du kan ikke koble "mykt" til. Derfor er en organisk clutch mer mild. Hvis du ikke finner en for din modell, kan du alltid kontakte oss og vi vil hjelpe deg med å finne en.

    Sorter etter

    WV G60 svinghjul - boltsett M10x1x19.5

    1.00205.11011
    Inkluderer 6 skruer
    kr 244,89 (NOK) eksl mva kr 204,07 (NOK) eksl mva

    E36 Twin brake caliper adapter

    1.00127.04012
    kr 464,66 (NOK) eksl mva

    BMW short shifter V2

    1.00151.03011
    BMW girkasser / ZF
    kr 2.336,44 (NOK) eksl mva

    E30/E36 output shaft adapter

    1.00163.02-0061
    Et sæt.
    kr 3.076,80 (NOK) eksl mva

    Topphengt pedalboks - Billett

    1.00160.03-MP-PDA06
    Pedalboks med bremsesylinder og hovedsylinder for clutch.
    kr 4.866,36 (NOK) eksl mva

    BMW M47, S54, M57, S38, S62, M62 trykkfot

    1.00143.02-883082001243
    kr 4.075,19 (NOK) eksl mva

    Rear camper & toe adjuster and bolts normal

    1.00127.04014
    BMW E21/E30/E34/E32 and E36 Compact
    kr 880,06 (NOK) eksl mva

    Qualitec - Master Cylinder - 0,75 "

    1.00142.04031
    Master sylinder til bremser i utrolig høy kvalitet.
    kr 621,64 (NOK) eksl mva

    Bremsevæskebeholder - Gjennomsiktig - 7/16 UNF - Senterforskyvningstilkobling

    1.00102.07-BLC01S
    Bremsevæskebeholder med 7/16 UNF-gjenger. Beholderdiameter: 67 mm. - Lav diameter 79 mm. Beholderhøyde: 73 mm. Total høyde 101mm.
    kr 263,73 (NOK) eksl mva

    Utløserlager - Sachs performance- 3182 654 150

    1.00159.02-3182 654 150
    Utløserlager fra Sachs som passer på eks. TFSI,
    kr 816,29 (NOK) eksl mva

    Kobberfett 500ml spray

    1.00110.03021
    500ml kobberfett spray
    kr 156,98 (NOK) eksl mva kr 78,49 (NOK) eksl mva

    E46 Twin brake caliper adapter

    1.00127.04013
    kr 533,73 (NOK) eksl mva

    Parking lock valve - ON/OFF ventil - Line-lock

    1.00122.03-BKI08703
    Meget fin avstengningsventil for bremsesystemet.
    kr 659,31 (NOK) eksl mva kr 596,52 (NOK) eksl mva

    VR6 clutchkit 228mm. 28 tenner - Original Sachs

    1.00143.06-3000 384 001
    Passer svinghjulskonvertering 1.8T / 1.9 TDI - Girkasser 02J / 02A / 02R.
    kr 2.976,33 (NOK) eksl mva

    BMW short shifter

    1.00148.02-0049
    BMW girkasser / ZF
    kr 1.569,79 (NOK) eksl mva kr 1.381,42 (NOK) eksl mva

    Rod end male M10x1,25 - Right

    kr 293,87 (NOK) eksl mva

    HYDRAULIC HANDBRAKE „SUPER PRO”

    UDST-0160
    High quality handbreak for motorsport
    kr 4.213,02 (NOK) eksl mva

    Sway bar link BMW E46

    1.00155.04-0166
    Made of steel
    kr 824,14 (NOK) eksl mva

    WV G60 Svinghjul - Brukt konvertering på 1.8T / 1.9 TDI-motor - 4,2kg

    1.00103.02-G60 Flywheel
    Passer til følgende girkasser 02J / 02A / 02R.
    kr 1.491,30 (NOK) eksl mva

    Bremse fordelingsventil / Bremsetrykkregulator

    Bremsefordelingsventil for å kontrollere trykket til bakbremsene.
    kr 470,94 (NOK) eksl mva
    Filters Close