Alle priser inkl. MVA

Racer lager

Se hvordan du fjerner resten av blokken i reparasjonshåndboken. Følgende toleranser må kontrolleres som minimum: stempelringer, sylinder, stempelstanglager og veivlager. Fremgangsmåten er beskrevet i reparasjonshåndboken. Måling av lagrene krever det spesielle måleverktøyet (en mikrometerskrue).

Oljetrykket forteller deg hvordan motorens lager har det og hvordan oljepumpen har det. Det er svært viktig at testen utføres på en driftvarm motor (8-10 km), da stemplene ekspanderer med varmen. Fjern oljelampemåleren i motorblokken, og sett i stedet en måler i hullet. Oljepumpens trykk er avhengig av omdreiningstallet. Tomgangstrykket er svært forskjellig fra motor til motor, du finner trykket på motoren din i reparasjonshåndboken. Det høye oljetrykket bestemmes av pumpens overtrykksventil, og det er vanligvis ikke her problemene blir sett.

Hvis oljetrykket er for lavt i tomgang, kan det hende at lagrene dine er så slitte at oljen løper rett gjennom lagrene (for mye luft mellom akselen og lageret). Det kan også være din oljepumpe som er defekt eller slitt. Hvis det er problemer med oljetrykket ved lave hastigheter, må motoren nøye kontrolleres (det kan synge på siste vers). Hvis oljetrykket er for høyt ved høye omdreininger ca. over 2000 omdreininger per minutt, kan det være overtrykksventilen i oljepumpen som er defekt eller tilstoppet. Hvis du trenger å tune motoren mye, kan det være lurt å montere en bedre oljepumpe og hvertfall en oljekjøler. Pumper og kjølere du kan få i tuning-butikker.

Race lager brukes ofte når motoren skal være med høy yteevne. Lager er ofte tungt belastet, og derfor anbefales det å bruke et racer lager som har en hard overflate og ikke presses flatt ved høy belastning eller ladetrykk. Det anbefales å kjøre med lagre som har samme toleranse som originallageret. Hvis du vil bygge en veldig spesiell motor som enten har lavere motstand ved lagrene ved høye omdreininger eller om du skal kjøre med svært høyt ladetrykk, er du velkommen til å kontakte oss.

Sortere etter
Bilde av ACL hovedlagre - VAG VR6/R32/R36- 2.8/2.9/3.2/3.6L

ACL hovedlagre - VAG VR6/R32/R36- 2.8/2.9/3.2/3.6L

Standard størrelse.
kr 1 886,69 (NOK)
Bilde av ACL stempelstanglagre - Nissan CA18

ACL stempelstanglagre - Nissan CA18

Vi skaffer alle størrelser fra ACL til Nissan CA16DET/CA18ET/20ET Std.
Fra kr 700,77 (NOK)
Bilde av ACL stempelstanglagre - VAG VR6/R32/R36- 2.8/2.9/3.2/3.6L

ACL stempelstanglagre - VAG VR6/R32/R36- 2.8/2.9/3.2/3.6L

Standard størrelse.
kr 1 212,87 (NOK)
Bilde av Distanseskive / lager for veivtapp- 1 sett

Distanseskive / lager for veivtapp- 1 sett

Langsgående lager for veivtapp TFSI motor 06F - 06A105637A
kr 251,56 (NOK)
Bilde av SR20DE / SR20DET koblingsstanglager

SR20DE / SR20DET koblingsstanglager

Til baghjulstrukne 2.0L motorer. (standard størrelse)
kr 855,30 (NOK)
Bilde av SR20DE / SR20DET koblingsstanglager

SR20DE / SR20DET koblingsstanglager

Til baghjulstrukne 2.0L motorer. (size 0.25mm)
kr 855,30 (NOK)
Bilde av SR20DE / SR20DET koblingsstanglager

SR20DE / SR20DET koblingsstanglager

Til baghjulstrukne 2.0L motorer. (size 0.26mm)
kr 855,30 (NOK)
Bilde av SR20DE / SR20DET hovedlejer

SR20DE / SR20DET hovedlejer

King Nissan SR20DE/SR20DET 16V (Size .026) Crankshaft Main Bearings (Set of 5)
kr 1 149,98 (NOK)
Bilde av SR20DE / SR20DET hovedlejer

SR20DE / SR20DET hovedlejer

King Nissan SR20DE/DET (2.0L) (Size STDX) Performance Main Bearing Set
kr 1 078,11 (NOK)
Bilde av CA16DET / CA18DET / CA20ET plejlstangslejer

CA16DET / CA18DET / CA20ET plejlstangslejer

King Nissan CA16DET/CA18DET/CA20ET (Size .026) Connecting Rod Bearings (Set of 4)
kr 855,30 (NOK)
Bilde av CA16DET / CA18DET / CA20ET plejlstangslejer

CA16DET / CA18DET / CA20ET plejlstangslejer

King Nissan CA16DET/CA18DET/CA20ET (Size 0.5) Connecting Rod Bearings
kr 855,30 (NOK)
Bilde av CA16DET / CA18DET / CA20ET plejlstangslejer

CA16DET / CA18DET / CA20ET plejlstangslejer

King Nissan CA16DET/CA18DET/CA20ET (Size 0.5) Connecting Rod Bearings
kr 855,30 (NOK)
Bilde av CA18DET plejlstangslejer

CA18DET plejlstangslejer

King Nissan CA18DET (Size STD) Performance Rod Bearing Set
kr 855,30 (NOK)
Bilde av BMW M20/M50 plejlstangslejer

BMW M20/M50 plejlstangslejer

King BMW M20/M50 2.0L/2.5L/2.7L (Size STD) Performance Rod Bearing Set
kr 1 078,11 (NOK)
Bilde av BMW M20/M50 krumtapslejer

BMW M20/M50 krumtapslejer

King BMW M20/M50 2.0L/2.5L/2.7L Crankshaft Main Bearings Set - 7 Pairs Coated
kr 2 149,03 (NOK)
Bilde av BMW M20/ M50 hovedlejer

BMW M20/ M50 hovedlejer

King BMW M20/M50 2.0L/2.5L/2.7L (Size STD) Performance Main Bearing Set
kr 2 149,03 (NOK)
Bilde av Hovedlager for ACL- Toyota 2JZ-GE / 2JZ-GTE

Hovedlager for ACL- Toyota 2JZ-GE / 2JZ-GTE

kr 2 034,03 (NOK) kr 1 796,85 (NOK)