Søk
var returnUrl = webHelper.GetRawUrl(Context.Request);
All Categories
    Menu Close

    Motordeler

    Motordeler 

    Når du bygger en motor, må du ha et godt utgangspunkt med en solid motorblokk, den må kunne opprettholde ønsket effekt, eller kunne oppgraderes for å opprettholde strømmen, for eksempel ved å montere en spenningsplate nederst på motoren på lagerbukkene. Vær også oppmerksom på om blokken kan avkjøles riktig slik at den siste sylinderen ikke er varmere enn de fremste. Vevet som sitter i motoren har en viss slaglengde, som kan økes i spesielle tilfeller, men det er ikke noe du bare fikser på. I enkelte tilfeller kan du imidlertid finne en veivtapp fra f.eks. en dieselmotor som kan ha lengre slangelengde. Du bør imidlertid være oppmerksom på at du ikke må overskride en stempelhastighet på 20 m/sek, og som følge av at motoroljen mister sin smøreevne, kan enkelte motoroljer være konstruert for å motstå høyere stempelfart. Slaglengden av veivtappen gir grunnlag for motorvolumet sammen med sylinderboringen. Du vil ofte endre stempelstengene hvis de er laget av støpejern, og dersom de ikke er perfekt designet for omdreininger og høy belastning mellom stempel og veivtapp. Hvis motoren krever flere omdreininger enn standard, må du sørge for at den hvertfall er balansert riktig, og at den er holdbar nok, ofte kalt en smidd veivtapp. Det er flere alternativer for oppgradering av den originale veivtapp som skal smis, men vi vil ikke gå inn på dette her. 
    Vil du ha mer effekt og omdreininger, vil du ofte også ha installert smidde stempler. Smidde stempler er laget i annet materiale og gjøres ofte også lettere enn originale stempler, og derfor kan mer forbrenningstrykk oppnås, så vel som den høyere stopp/startkraft stemplet har i hver ende av sylinderen.
    Når du installerer de nye motordelene, må du ha motorblokknivået kuttet, sylinderen må bores opp, og det er en god ide å få balansert svinghjulskobling og veivtapp sammen. En god idé kan også være å få veivtappens lagerbukker, slik at veivtappen går veldig bra rundt. Du kan få motorrenoveringsfirmaet til å skille motorblokken for deg, eller så kan du gjøre det selv. Rengjøring av motorblokken etter boring må alltid gjøres på sylinderfirmaet som gjør boringen, ellers kan du ikke være sikker på at all smuss er borte - de kan sitte i små kroker. Vi anbefaler at selskapet som gjør renoveringen står for å montere motoren, slik at du har garantien på plass. Men du må være oppmerksom på at det finnes både gode og dårlige selskaper, så undersøk div. forum eller spør bekjente.

    Stempelhastighet (m/sek) = slaglengde x 2 x o/m / 60.000

    Her finner du alt i motordeler til biler online. Vi har alltid et godt tilbud for deg, og hvis du ikke finner det du leter etter, kan du skrive til oss, og vi vil gjerne hjelpe deg med å skaffe det. Nedenfor finner du alle motordeler til biler her på nettbutikken.

    Sorter etter

    King Conrod Bearing Shell TOYOTA 2JZGE, 2JZGTE, 24V 3.0L

    CR6754XPC STDX
    Bearing Shells
    kr 1.216,58 (NOK) eksl mva

    King Conrod Bearing Shell TOYOTA 2JZGE, 2JZGTE, 24V 3.0L

    CR6754XP.026
    Bearing Shells
    kr 1.068,19 (NOK) eksl mva

    King Conrod Bearing Shell TOYOTA 2JZGE, 2JZGTE, 24V 3.0L

    CR6754XPC.026
    Bearing Shells
    kr 1.216,58 (NOK) eksl mva

    King Conrod Bearing Shell TOYOTA 2JZGE, 2JZGTE, 24V 3.0L

    CR6754XPDC
    Bearing Shells
    kr 1.250,68 (NOK) eksl mva

    King Conrod Bearing Shell TOYOTA 2JZGE, 2JZGTE, 24V 3.0L

    CR6754XPDC.026
    Bearing Shells
    kr 1.250,68 (NOK) eksl mva

    King Conrod Bearing Shell TOYOTA 2JZGE, 2JZGTE, 24V 3.0L

    1.00141.02-CR6754XP0.25
    Bearing Shells
    kr 988,98 (NOK) eksl mva

    King Main Bearing Shell TOYOTA 2JZGE, 2JZGTE, 24V 3.0

    1.00141.05-MB7084XPC.026
    Bearing Shells
    kr 1.472,66 (NOK) eksl mva

    King Main Bearing Shell TOYOTA 2JZGE, 2JZGTE, 24V 3.0L

    MB7084XP0.25
    Bearing Shells
    kr 1.280,54 (NOK) eksl mva

    King Main Bearing Shell TOYOTA 2JZGE, 2JZGTE, 24V 3.0L

    MB7084XP STDX
    Bearing Shells
    kr 1.359,75 (NOK) eksl mva

    King Main Bearing Shell TOYOTA 2JZGE, 2JZGTE, 24V 3.0L

    MB7084XP.026
    Bearing Shells
    kr 1.359,75 (NOK) eksl mva

    King Main Bearing Shell TOYOTA 2JZGE, 2JZGTE, 24V 3.0L

    MB7084XPC STDX
    Bearing Shells
    kr 1.551,86 (NOK) eksl mva

    King Main Bearing Shell TOYOTA 2JZGE, 2JZGTE, 24V 3.0L

    MB7084XP0.5
    Bearing Shells
    kr 1.359,75 (NOK) eksl mva

    King Main Bearing Shell TOYOTA 2JZGE, 2JZGTE, 24V 3.0L

    MB7084XPC
    Bearing Shells
    kr 1.551,86 (NOK) eksl mva

    King Main Bearing Shell TOYOTA 2JZGE, 2JZGTE, 24V 3.0L

    MB7084XP
    Bearing Shells
    kr 1.280,54 (NOK) eksl mva

    King Thrust Bearing TOYOTA 1JZ/2JZ

    TW 284AM
    Bearing Shells
    kr 98,85 (NOK) eksl mva

    Kamhjul BMW M20 - Nuke performance

    Justerbare Kamhjul til BMW M20
    kr 2.274,83 (NOK) eksl mva

    Kamhjul Volvo 8v / 16v runde tenner - Nuke performance

    Justerbare Kamhjul til Volvo 8v / 16v runde tenner
    kr 1.829,68 (NOK) eksl mva

    LS Valve covers with coil stands

    1.00141.00-4420BK
    kr 1.663,35 (NOK) eksl mva

    M20 - 2.0-2.7L - Kamaksel

    Sportkamaksel for BMW M20-motoren. Flere varianter av forskjellige grader og løftehøyde.
    Fra kr 3.770,26 (NOK) eksl mva

    M50 - 2.0-2.5-3.0L 292°/272° - TURBO 700-800 HK.

    Inlet 292° / 112° / 11,8mm / 2,6mm @ TDC - Exhaust 272° / 118° / 11,5mm / 1,2mm @ TDC - Stabil tomgang ved 1200 RPM.
    kr 11.088,99 (NOK) eksl mva

    M52TU / M54 2.0-2.8L 24V - Kamaksel for eksosside

    Performance road kamaksel for BMW M52TU / M54-motoren.
    kr 6.811,81 (NOK) eksl mva

    M54 3,0L 24V - Innsugningsaksel

    Performance road kamaksel for BMW M54-motoren.
    kr 6.811,81 (NOK) eksl mva

    Mahle Original Cylinder Head Gaskets 54660

    54660
    kr 871,28 (NOK) eksl mva

    Mahle Original Engine Gasket Sets 95-3563

    95-3563
    Cathedral port
    kr 4.910,84 (NOK) eksl mva

    Manley Conrod 4340 H-Beam Series Toyota 2JZ H/B

    14027-1
    Connecting Rods
    kr 1.798,04 (NOK) eksl mva

    Manley Conrod 4340 H-Beam Series Toyota 2JZ H/B

    14027-6
    Connecting Rods
    kr 10.392,08 (NOK) eksl mva kr 9.663,26 (NOK) eksl mva

    Manley Conrod 4340 H-Tuff Series Toyota 2JZ

    15027-6
    Connecting Rods
    kr 11.588,63 (NOK) eksl mva kr 11.247,40 (NOK) eksl mva

    Manley Conrod 4340 H-Tuff Series Toyota 2JZ

    15027-1
    Connecting Rods
    kr 1.997,40 (NOK) eksl mva

    Manley Conrod 4340 H-Tuff Series Toyota 2JZ +

    15027R6-1
    Connecting Rods
    kr 3.098,07 (NOK) eksl mva

    Manley Conrod 4340 H-Tuff Series Toyota 2JZ +

    15027R6-6
    Connecting Rods
    kr 18.192,12 (NOK) eksl mva kr 15.841,41 (NOK) eksl mva

    Manley Conrod 4340 I-Beam Pro Series Toyota 2JZ T/T

    14402-1
    Connecting Rods
    kr 3.219,37 (NOK) eksl mva

    Manley Conrod 4340 I-Beam Pro Series Toyota 2JZ T/T

    14402R6-1
    Connecting Rods
    kr 4.107,24 (NOK) eksl mva

    Manley Conrod 4340 I-Beam Pro Series Toyota 2JZ T/T

    14402R6-6
    Connecting Rods
    kr 24.248,37 (NOK) eksl mva

    Manley Conrod 4340 I-Beam Pro Series Toyota 2JZ T/T

    14402-6
    Connecting Rods
    kr 18.840,98 (NOK) eksl mva kr 16.633,48 (NOK) eksl mva

    Manley Valve Spring Supra 2JZ

    22130-24
    Valve Springs
    kr 2.415,42 (NOK) eksl mva

    Manley Valve Spring Supra 2JZ

    22130-1
    Valve Springs
    kr 179,84 (NOK) eksl mva

    Manley Valve Spring Supra 2JZ

    22135-1
    Valve Springs
    kr 258,02 (NOK) eksl mva

    Manley Valve Spring Supra 2JZ

    22135-24
    Valve Springs
    kr 4.368,15 (NOK) eksl mva

    Mercedes M102.962 - Special made JE pistons - With skirt coating

    M102.962
    Set of 4
    kr 17.900,80 (NOK) eksl mva kr 17.419,22 (NOK) eksl mva

    Nissan CA18 - Head stud kit

    ARP bolt til toppstykket
    Fra kr 1.742,56 (NOK) eksl mva

    Nissan SR20DE / SR20DET hovedlejer

    1.00207.05043-MB5243XP
    King Nissan SR20DE/DET (2.0L) (Size STD) Performance Main Bearing Set
    kr 948,90 (NOK) eksl mva

    Nissan SR20DE / SR20DET hovedlejer - MB5243XPC STDX

    1.00121.03-MB5243XPC STDX
    King Nissan SR20DE/DET (2.0L) (Size STD) Performance Main Bearing Set
    kr 1.108,90 (NOK) eksl mva

    Performance Tool Mechanics Torque Angle Gauges

    M205
    kr 316,83 (NOK) eksl mva

    Piston ring set for 1 piston - TFSI EA113

    82,5mm.
    kr 316,83 (NOK) eksl mva

    PSA EW10 H-Beam K1 Connecting Rods - Set Of 4

    1.00139.05-PEH5472BLFB4-A
    Citroen, Peugeot. C4, 206 RC 2.0 16v - Engine code: EW10J4S
    kr 7.425,66 (NOK) eksl mva kr 5.854,99 (NOK) eksl mva

    PSA EW10J4 Main Bearings

    H086/5 STD
    kr 627,32 (NOK) eksl mva

    Spesielle stempler til M50B30 / M54B30

    Spesielle stempler til BMW M50 / M54
    kr 15.207,76 (NOK) eksl mva

    Skive ARP M10 - Utvendig 3/4" - Tykkelse .120" - (1pcs) - 200-8519

    1.00206.04015
    ARP skiver
    kr 19,01 (NOK) eksl mva
    Filters Close