Søk
var returnUrl = webHelper.GetRawUrl(Context.Request);
All Categories
    Menu Close

    Driveline

    Svinghjul, Racer clutch & sportsclutch


    Svinghjul og kobling har funksjonen til å overføre motorens kraft fra veivaksel/svinghjul til clutchplaten som er tilkoblingen til girkassen via den høye giraksel. På svinghjulet er en startring utstyrt med "tenner" som stjernemotoren går i inngrep når man starter motoren. Svinghjulet avleder også en viss mengde varme mellom inn- og utkobling. Kjøring du f.eks. drift, må mye varme avledes. Jo tyngre svinghjul du har, jo mer stabilt er motoren tomgang og jo lettere er det å starte. Men hvis du får et lett svinghjul i motoren, kan det være vanskelig å starte bilen, da det ikke er masse for å holde motorens omdreininger. Du får imidlertid mer fart og mer kraft, da motoren ikke må trekke svinghjulet opp i fart.

    Clutchplaten er den som er koblet til girkassen gjennom den høye giraksel. Det er fastkjørt mellom svinghjulet og trykkfoten. Trykkfoten er den som aktiveres av clutchpedalen, og når den aktiveres, blir det lettere å trykke og gir plass til at clutchplaten ikke følger med svinghjulet og trykkfoten rundt. - Dermed frakobling og du står stille eller kan skifte gir.

    En sport/racer clutch plate kan være belagt med organisk materiale blandet med sintret metall eller rent sintmetall. Rent sintemetall gir deg en hard tilkobling (ON / OFF). Men kan holde mer kraft. Kraften som kan føres gjennom systemet, er en blanding av diameteren på clutchskiven, trykket på trykkfoten og typen av belegg.

    Det som forårsaker at en clutch glir, er dreiemomentet som er påført fra motoren. Dreiemomentet er et tegn på for mye motor dreiing/pressing. Det er en forskjell i hvor mye en originalkobling kan håndtere, noen kan håndtere svært lite, andre en kraftig økning. Spør andre som har stilt inn din spesielle type motor.

    En multi-plate clutch er også et alternativ, men disse er svært kostbare. De ligger ofte rundt 10.000 +
    Nedenfor finner du noen av koblingene vi selger. Vi kan tilby racer clutcher for nesten alle bilmerker og modeller. Du er sikker på å få en clutch i høyeste kvalitet når du kjøper på Qualitec.no

    Ofte kan du velge mellom en zintermetallclutch eller en organisk clutch med zintermetall i. Den mest effektive racing clutch er en zintermetall clutch, men det tar også "hard" av, og du kan ikke koble "mykt" til. Derfor er en organisk clutch mer mild. Hvis du ikke finner en for din modell, kan du alltid kontakte oss og vi vil hjelpe deg med å finne en.

    Sorter etter

    Aluminium Wheel nuts - M12*1.25 - Silver

    Total length 52mm.
    kr 23,64 (NOK) eksl mva

    Aluminium Wheel nuts - M12*1.5 - Bronze

    1.00205.06013
    Total length 52mm.
    kr 23,64 (NOK) eksl mva

    Aluminium Wheel nuts - M12*1.5 - Silver

    1.00206.02043
    Total length 52mm.
    kr 23,64 (NOK) eksl mva

    ARZ, AQA, AGU, AUM - Sachs clutchplate organisk til Audi A3

    1.00114.01-881864999994
    only in connection with:883082 999778 SACHS-version rigid clutch plate with organic facings only exchange for diameter 228
    kr 3.593,34 (NOK) eksl mva

    ARZ, AQA, AGU, AUM - Sachs trykkfot – Ikke brukt men vært ute hos kunde

    1.00123.01-883082999778
    only in connection with:2294 001 033 only in connection with:881864 001717 / 994 SACHS-version only exchange for diameter 228
    kr 3.145,75 (NOK) eksl mva kr 1.576,03 (NOK) eksl mva

    Audi / 25MM / 5x112 / 66.5 / ADAPTER - Set of 2 pc.

    1.00159.06-DA-665-25-A
    Make: Audi- A3 8L, Alhambra, Octavia II, Passat B5, A3 8P, Altea, Octavia III, Passat B6, A3 8V, Leon II, Superb II, Passat B7, A4 B5, Leon III, Superb III, Golf V, A4 B6, Toledo, Golf VI, A4 B7, Golf VII, A4 B8, Touran, A4 B9, Tuareg, A5, New Beetle, A6 C6, Transporter, A6 C7, A6 C5, A7, A8 D2, A8 D3, A8 D4, A8 D5, TT 8J, TT 8N, TT 8S, A6 C4
    kr 1.929,84 (NOK) eksl mva

    AUDI A4 B7 Avant - (4163 ccm, 420 HK) - 003071 999618

    1.00143.06-003071999618
    Passer til Audi 4.2 liters motor
    kr 9.456,16 (NOK) eksl mva kr 1.254,52 (NOK) eksl mva

    BMW E30 E34 E36 E46 E8x E9x Gearskift Short shift - Samsonas "style"

    Utrolig god og stabil girskifte til BMW.
    Fra kr 2.011,01 (NOK) eksl mva

    BMW E36 - Sachs organisk clutchplate

    1.00130.02-881864999937
    Diameter [mm]: 228 - Antall tenner: 10
    kr 2.767,50 (NOK) eksl mva

    BMW E36 - Sachs pressfot - 883082.999731

    1.00114.02-883082999731
    Diameter [mm]: 240- Parameter: M228X / 240
    kr 4.491,68 (NOK) eksl mva

    BMW E36/E46 ADJUSTABLE UPPER ARMS

    1.00156.04-0133
    Selges som et sett - 2 stk.
    kr 1.733,63 (NOK) eksl mva

    BMW M30 clutchplate - Sintermetal

    1.00128.01-881864.999943
    Clutchplate - 10 tenner (23x29mm)
    kr 2.893,58 (NOK) eksl mva

    BMW M30 pressfot - [883082.999698]

    1.0030.01-883082999698
    Pressfot
    kr 3.511,39 (NOK) eksl mva

    Bracket to Rod end.

    Can weld or bolted to the chassis.
    kr 132,39 (NOK) eksl mva

    Brake line flare tool

    Konveks og konkav laget på den enkleste måten. Bremseslangen klemmes inn i holderen, du finner en hammer og høyre dorn, og deretter treffer du høyre krage på bremsepipen.
    kr 1.276,58 (NOK) eksl mva

    Break cooler kit Ø102mm. - Incl. 1 meter hose

    kr 819,53 (NOK) eksl mva

    Break cooler kit Ø76mm. - Incl. 1 meter hose

    kr 724,97 (NOK) eksl mva

    Break cooler kit Ø89mm. - Incl. 1 meter hose

    kr 806,93 (NOK) eksl mva

    Bremse køle slange med spiral

    Flere varianter
    kr 308,90 (NOK) eksl mva

    Bremsetrykkregulator for 2 kretser

    1.00207.09031
    In-Out thread: M10x1.0
    kr 1.260,82 (NOK) eksl mva
    Filters Close