Søk
var returnUrl = webHelper.GetRawUrl(Context.Request);
All Categories
    Menu Close

    Driveline

    Svinghjul, Racer clutch & sportsclutch


    Svinghjul og kobling har funksjonen til å overføre motorens kraft fra veivaksel/svinghjul til clutchplaten som er tilkoblingen til girkassen via den høye giraksel. På svinghjulet er en startring utstyrt med "tenner" som stjernemotoren går i inngrep når man starter motoren. Svinghjulet avleder også en viss mengde varme mellom inn- og utkobling. Kjøring du f.eks. drift, må mye varme avledes. Jo tyngre svinghjul du har, jo mer stabilt er motoren tomgang og jo lettere er det å starte. Men hvis du får et lett svinghjul i motoren, kan det være vanskelig å starte bilen, da det ikke er masse for å holde motorens omdreininger. Du får imidlertid mer fart og mer kraft, da motoren ikke må trekke svinghjulet opp i fart.

    Clutchplaten er den som er koblet til girkassen gjennom den høye giraksel. Det er fastkjørt mellom svinghjulet og trykkfoten. Trykkfoten er den som aktiveres av clutchpedalen, og når den aktiveres, blir det lettere å trykke og gir plass til at clutchplaten ikke følger med svinghjulet og trykkfoten rundt. - Dermed frakobling og du står stille eller kan skifte gir.

    En sport/racer clutch plate kan være belagt med organisk materiale blandet med sintret metall eller rent sintmetall. Rent sintemetall gir deg en hard tilkobling (ON / OFF). Men kan holde mer kraft. Kraften som kan føres gjennom systemet, er en blanding av diameteren på clutchskiven, trykket på trykkfoten og typen av belegg.

    Det som forårsaker at en clutch glir, er dreiemomentet som er påført fra motoren. Dreiemomentet er et tegn på for mye motor dreiing/pressing. Det er en forskjell i hvor mye en originalkobling kan håndtere, noen kan håndtere svært lite, andre en kraftig økning. Spør andre som har stilt inn din spesielle type motor.

    En multi-plate clutch er også et alternativ, men disse er svært kostbare. De ligger ofte rundt 10.000 +
    Nedenfor finner du noen av koblingene vi selger. Vi kan tilby racer clutcher for nesten alle bilmerker og modeller. Du er sikker på å få en clutch i høyeste kvalitet når du kjøper på Qualitec.no

    Ofte kan du velge mellom en zintermetallclutch eller en organisk clutch med zintermetall i. Den mest effektive racing clutch er en zintermetall clutch, men det tar også "hard" av, og du kan ikke koble "mykt" til. Derfor er en organisk clutch mer mild. Hvis du ikke finner en for din modell, kan du alltid kontakte oss og vi vil hjelpe deg med å finne en.

    Sorter etter

    E9X ADJUSTABLE REAR CAMBER CONTROL ARM KIT

    Rear Camber control arm kit for BMW 3-series
    kr 5 156,62 (NOK) eksl mva

    E9X BOLT IN HIDDEN HYDRAULIC HANDBRAKE

    1.00114.04-0159
    Handbreak for BMW E9x
    kr 1 473,32 (NOK) eksl mva

    Kobling- og slangeinstallasjonssett - Jigs in plastic

    Installasjonssettet leveres med alt du trenger for å installere en slange på en AN-montering uten å skade eller merke AN-koblingen. Passer for AN4-AN12
    kr 2 245,06 (NOK) eksl mva

    Kobling- og slanginstallasjonssett - Jigs in steel

    Installasjonssettet leveres med alt du trenger for å installere en slange på en AN-kobling uten å skade eller merke AN-koblingen. Passer for AN4-AN12
    kr 3 118,14 (NOK) eksl mva

    Flywheel Toyota JZ - BMW M50 M52 M54 M57 S50 S52 S54 184mm 7.25" (S) - LAGERSALG

    1.00142.00-K0M50-TS-JZ
    PMC Motorsport Lightweight custom aluminum flywheel Toyota JZ 1JZ 2JZ - BMW M50 M52 M54 M57 S50 S52 S54 / ZF310 / ZF320 /GS5-39DZ / E46 M3 / E36 M3 - 184mm 7.25" STEP
    kr 6 516,91 (NOK) eksl mva kr 4 677,21 (NOK) eksl mva

    Front control arms adjustable BMW E46

    1.00127.04063
    Kraftige justerbar bærearmsbøsning i for.
    kr 1 559,07 (NOK) eksl mva

    Håndbremseutvidelser

    1.00210.11042
    Forleng håndbremsen gradvis fra 50 mm til 180 mm takket være flere deler. Vil sendes som 1 helhet - det er 2 på bildet. (Passer for hydraulisk håndbrems - Qualitec CNC)
    kr 233,86 (NOK) eksl mva

    High misalignment spacer (pair)

    10-8mm
    kr 102,90 (NOK) eksl mva

    High misalignment spacer (pair)

    12-10mm
    kr 108,36 (NOK) eksl mva

    High misalignment spacer (pair)

    12-8mm)
    kr 107,58 (NOK) eksl mva

    High misalignment spacer (pair)

    14-12mm
    kr 116,93 (NOK) eksl mva

    High misalignment spacer (pair)

    16-14mm
    kr 121,76 (NOK) eksl mva

    High misalignment spacer (pair)

    16-12mm
    kr 163,70 (NOK) eksl mva

    High misalignment spacer (pair)

    20-16mm
    kr 182,41 (NOK) eksl mva

    High misalignment spacer (pair)

    18-14mm
    kr 182,41 (NOK) eksl mva

    High misalignment spacer (pair)

    14-10mm
    kr 130,96 (NOK) eksl mva

    High misalignment spacer (pair)

    1/2" - 3/8"
    kr 102,90 (NOK) eksl mva

    High misalignment spacer (pair)

    1/2" - 10mm
    kr 102,90 (NOK) eksl mva

    High misalignment spacer (pair)

    5/8" - 1/2"
    kr 112,25 (NOK) eksl mva

    High misalignment spacer (pair)

    5/8" - 14mm
    kr 116,93 (NOK) eksl mva
    Filters Close