Alle priser inkl. MVA

Garrett - Turbolader utenom det vanlige.

Navnet John Clifford Garrett er uløselig knyttet til turboladets historie. Garretts lidenskap for teknikk og luftfart var tydelig fra en tidlig alder, og i 1928 ble han Lockheeds 29. ansatt.
Imidlertid hadde han en ambisjon om å drifte sin egen transportør, og 21. mai 1936 opprettet han Aircraft Tool and Supply Company (senere Garrett Supply Company) på et ett-roms kontor i Los Angeles. På slutten av 1930-tallet ble selskapets første produkt, en full-aluminium intercooler for fly, ferdigstilt. På slutten av 1940-tallet, etter andre verdenskrig, ga ATSC et stort hopp på NYSE (New York Stock Exchange). 1950-tallet markerte Garretts diversifisering og ekspansjon. Selskapets erfaring og kunnskap og romfartsdesign støttet utviklingen av selskapets landbaserte virksomhet, og snart ble Garrett-navnet synonymt med motorforstørrelse i bilindustrien.

Historien om Turbo begynner i 1954 da Garretts T15-sving ble parret med Caterpillars D9-crawler. Selv om den passende navngitte Oldsmobile Jetfire Turbo Rocket ble den første turboladede produksjonsbilen i 1962, ble virkningen av teknologien i stedet gjenkjent i kommersielle kjøretøy da John Deere i 1967 valgte Garrett T04 turbo som skal brukes som standard turbo i deres serie av gårdstraktorer. På dette tidspunktet trodde folk at det var et skritt som kunne ødelegge omdømmet til John Deere, og derfor fulgte hele bransjen nøye med.
Det var først på 1990-tallet at det ble mainstream over hele verden å ha turbokraft, da Garretts nye variabelt dyseturbinteknologi (VNT) gjorde det mulig for en Fiat Croma fra 1991 å justere avgassstrømmen til ledelsen på spesifikke motorkrav.
Da Volkswagen-Audi parret VNT-teknologi med sin 1,9L-dieselmotor til Frankfurt Motor Show-lansering i 1995, ble den symbiotiske passformen mellom turbolader og direkte innsprøytning av dieseldrevne motorer bekreftet. Dette resulterte i at evolusjonen ble revolusjon.

Sortere etter
Bilde av Turbo - 300 hk Garrett T3

Turbo - 300 hk Garrett T3

Garret T3 Turbo passer til 1,6 - 2,5 liter motorer. Med denne turboen er det et wastegate og aktuator. Opptil 300 hk.
kr 18 397,50 (NOK)
Bilde av 713673-9006S - Turbo Orginal Garrett turbolader

713673-9006S - Turbo Orginal Garrett turbolader

Eks. depositum
kr 7 910,92 (NOK)
Bilde av 740611-5002S - Turbo Orginal Garrett turbolader

740611-5002S - Turbo Orginal Garrett turbolader

Eks. depositum
kr 7 910,92 (NOK)
Bilde av All Garrett GT/GTX47 through to GT60 T6 turbine equipped turbos

All Garrett GT/GTX47 through to GT60 T6 turbine equipped turbos

Rustfritt stål - passer til pakken 1417G
kr 478,34 (NOK)
Bilde av Alle Garrett T3 turbine housings and Borg Warner EFR 7064/7670 B-Type turbine

Alle Garrett T3 turbine housings and Borg Warner EFR 7064/7670 B-Type turbine

Rustfritt stål - passer til pakking 1400G
kr 377,15 (NOK)
Bilde av Alle Garrett T3 turbine housings and Borg Warner EFR 7064/7670 B-Type turbine

Alle Garrett T3 turbine housings and Borg Warner EFR 7064/7670 B-Type turbine

Vanlig jern - passer til pakning 1400G
kr 223,53 (NOK)
Bilde av Garrett banjo tilkobling - Svart alu

Garrett banjo tilkobling - Svart alu

Passer til Garrett turbolader med 7/16-24 UNF
kr 257,56 (NOK)
Bilde av Garrett GT/GTX42 T6 turbine equipped turbos

Garrett GT/GTX42 T6 turbine equipped turbos

Rustfritt stål - passer til pakning 1443G
kr 478,34 (NOK)
Bilde av Garrett GT/GTX42 T6 turbine equipped turbos

Garrett GT/GTX42 T6 turbine equipped turbos

Alminnelig jern - passer til pakning 1443G
kr 331,16 (NOK)
Bilde av Garrett GT/GTX47 through to GT60 T6 turbine equipped turbos

Garrett GT/GTX47 through to GT60 T6 turbine equipped turbos

Alminnelig jern - passer til pakning 1417G
kr 275,96 (NOK)
Bilde av Garrett GT30 and GT35 models (Divided/Twin Scroll)

Garrett GT30 and GT35 models (Divided/Twin Scroll)

Passer til klemmen 1416C
kr 331,16 (NOK)
Bilde av Garrett GT30/35 4-Bolt til 3" V-Band Adapter

Garrett GT30/35 4-Bolt til 3" V-Band Adapter

inkluderer ikke parringsflens, festemidler og klemmer.
kr 802,13 (NOK)
Bilde av Garrett GT30 / GT35 4 Bolt til V-bånd, flensadapter

Garrett GT30 / GT35 4 Bolt til V-bånd, flensadapter

GT30 / 35 4-Bolt for V-Band Adapter Flange Kit for 3 "O.D. downpipe (inkluderer adapterflens, parringsflens, V-Band og klemmer)
kr 813,17 (NOK)
Bilde av Garrett GT3271 turbin

Garrett GT3271 turbin

Rustfritt stål - passer til pakken 1445G
kr 377,15 (NOK)
Bilde av Garrett GT3271 turbin

Garrett GT3271 turbin

Alminnelig jern - passer til pakning 1445G
kr 248,37 (NOK)
Bilde av Garrett GT3271R

Garrett GT3271R

Rustfritt stål
kr 496,73 (NOK)
Bilde av Garrett GT3271R

Garrett GT3271R

Alminnelig jern
kr 321,96 (NOK)