Alle priser inkl. MVA

Garrett - Turbolader utenom det vanlige.

Navnet John Clifford Garrett er uløselig knyttet til turboladets historie. Garretts lidenskap for teknikk og luftfart var tydelig fra en tidlig alder, og i 1928 ble han Lockheeds 29. ansatt.
Imidlertid hadde han en ambisjon om å drifte sin egen transportør, og 21. mai 1936 opprettet han Aircraft Tool and Supply Company (senere Garrett Supply Company) på et ett-roms kontor i Los Angeles. På slutten av 1930-tallet ble selskapets første produkt, en full-aluminium intercooler for fly, ferdigstilt. På slutten av 1940-tallet, etter andre verdenskrig, ga ATSC et stort hopp på NYSE (New York Stock Exchange). 1950-tallet markerte Garretts diversifisering og ekspansjon. Selskapets erfaring og kunnskap og romfartsdesign støttet utviklingen av selskapets landbaserte virksomhet, og snart ble Garrett-navnet synonymt med motorforstørrelse i bilindustrien.

Historien om Turbo begynner i 1954 da Garretts T15-sving ble parret med Caterpillars D9-crawler. Selv om den passende navngitte Oldsmobile Jetfire Turbo Rocket ble den første turboladede produksjonsbilen i 1962, ble virkningen av teknologien i stedet gjenkjent i kommersielle kjøretøy da John Deere i 1967 valgte Garrett T04 turbo som skal brukes som standard turbo i deres serie av gårdstraktorer. På dette tidspunktet trodde folk at det var et skritt som kunne ødelegge omdømmet til John Deere, og derfor fulgte hele bransjen nøye med.
Det var først på 1990-tallet at det ble mainstream over hele verden å ha turbokraft, da Garretts nye variabelt dyseturbinteknologi (VNT) gjorde det mulig for en Fiat Croma fra 1991 å justere avgassstrømmen til ledelsen på spesifikke motorkrav.
Da Volkswagen-Audi parret VNT-teknologi med sin 1,9L-dieselmotor til Frankfurt Motor Show-lansering i 1995, ble den symbiotiske passformen mellom turbolader og direkte innsprøytning av dieseldrevne motorer bekreftet. Dette resulterte i at evolusjonen ble revolusjon.

Sorter etter

713673-9006S - Turbo Orginal Garrett turbolader

Eks. depositum
kr 7.210,00 (NOK)

740611-5002S - Turbo Orginal Garrett turbolader

Eks. depositum
kr 7.210,00 (NOK)

All Garrett GT/GTX47 through to GT60 T6 turbine equipped turbos

1417
Rustfritt stål - passer til pakken 1417G
kr 601,62 (NOK)

Alle Garrett T3 turbine housings and Borg Warner EFR 7064/7670 B-Type turbine

1400
Rustfritt stål - passer til pakking 1400G
kr 474,35 (NOK)

Alle Garrett T3 turbine housings and Borg Warner EFR 7064/7670 B-Type turbine

1.00160.02-14000
Vanlig jern - passer til pakning 1400G
kr 281,14 (NOK)

Garrett banjo tilkobling - Svart alu

M0006
Passer til Garrett turbolader med 7/16-24 UNF
kr 234,74 (NOK)

Garrett GT/GTX42 T6 turbine equipped turbos

1443
Rustfritt stål - passer til pakning 1443G
kr 601,62 (NOK)

Garrett GT/GTX42 T6 turbine equipped turbos

1.00159.01-14430
Alminnelig jern - passer til pakning 1443G
kr 416,50 (NOK)

Garrett GT/GTX47 through to GT60 T6 turbine equipped turbos

14170
Alminnelig jern - passer til pakning 1417G
kr 347,09 (NOK)

Garrett GT30 and GT35 models (Divided/Twin Scroll)

1.00155.03-1391
Passer til klemmen 1416C
kr 416,50 (NOK)

Garrett GT30/35 4-Bolt til 3" V-Band Adapter

1.00204.10051
inkluderer ikke parringsflens, festemidler og klemmer.
kr 1.008,86 (NOK)

Garrett GT30 / GT35 4 Bolt til V-bånd, flensadapter

1.00158.01-11742
GT30 / 35 4-Bolt for V-Band Adapter Flange Kit for 3 "O.D. downpipe (inkluderer adapterflens, parringsflens, V-Band og klemmer)
kr 1.022,75 (NOK)

Garrett GT3271 turbin

1445
Rustfritt stål - passer til pakken 1445G
kr 474,35 (NOK)

Garrett GT3271 turbin

V87
Alminnelig jern - passer til pakning 1445G
kr 312,38 (NOK)

Garrett GT3271R

1420
Rustfritt stål
kr 624,76 (NOK)

Garrett GT3271R

14200
Alminnelig jern
kr 404,93 (NOK)

Garrett GT4088 703457-2 - Turbo outlet flange

1.00134.00 - 19854
Rustfritt stål
kr 624,76 (NOK)

GARRETT GTX2860R GEN II 200-475 HK A / R 0,64 - 856800-5003S

Komplett turbolader med turbinhus.
kr 12.991,42 (NOK)